Seleziona una pagina

The importance of the Wedding Bag

First fundamental question you are surely asking yourself: but what is a Wedding Bag?

For those who don’t know, the wedding bag is a small handbag, a shopper, usually made of cotton, paper or jute, which is given to wedding guests, both adults and children, obviously with due differentiation, and containing some small items useful, precisely, to the guests during the day.

For example, the wedding bag may contain the Mass booklet, a small fan in the event of a particularly hot day, a small rice box, luminous sparklers to be lit at the cutting of the cake, a small gift, etc….

In the children’s ones, instead, you can put pencils, markers, small colouring books, soap bubbles, wooden toys or candies….! Let your imagination run wild!

It is customary to place the wedding bag on the ceremony seats, and its purpose, apart from being a gift in itself, is to prevent guests from having too many things in their hands by the end of the ceremony…… a real courtesy for your guests, and a small detail that makes all the difference!

L’importanza della Wedding Bag

Prima fondamentale domanda che sicuramente vi state ponendo: ma cosa è la Wedding Bag?

Per chi non lo sapesse, la wedding bag è una piccola borsetta , una shopper, solitamente in cotone, in carta o in yuta che viene donata agli invitati al matrimonio, sia agli adulti che ai più piccoli, ovviamente con le dovute differenziazioni, e contenente alcuni piccoli oggetti utili, appunto, agli ospiti durante la giornata.

Ad esempio, la wedding bag può contenere il libretto della Messa, un piccolo ventaglio in caso di giornata particolarmente calda, la scatolina portariso, le scintille luminose da accendere al momento del taglio della torta, un piccolo cadeaux, etc….

In quelle dei bambini, invece, si possono mettere matite, pennarelli, piccoli libri da colorare, bolle di sapone, giochi in legno o candies….! Lasciate correre la vostra fantasia!

Solitamente si usa porre la wedding bag sulle sedute dedicate alla cerimonia, e il suo scopo, oltre quello di essere già di per se un cadeaux, è quello di evitare che gli invitati si ritrovino con troppe cose in mano già a partire dal termine della cerimonia…… una vera cortesia per i vostri ospiti, e un piccolo dettaglio che fa la differenza!